niedziela, 25 lutego 2018

23. Książkowo - bajkowo

Witajcie.

Gdy jest mowa o książkach, to nie może zabraknąć ważnego przedmiotu - zakładki. Do tej pory wykonałam tylko jedną haftowaną zakładkę, a ta, którą chcę Wam dzisiaj pokazać jest drugą i przygotowałam ją specjalnie na wyzwanie na blogu DIY.

Zastanawiałam się, jaki wzór wybrać, ale ponieważ zakładka nie powstawała dla kogoś konkretnego, pragnęłam, aby motyw był dość uniwersalny i pasował osobom w różnym wieku, które lubią czytać i lubią przygody. Zdecydowałam się na zakładkę, która swoim wyglądem przypomina zwój starej, zniszczonej i poszarpanej na brzegach mapy skarbu.


Wzór wyhaftowałam na kremowej kanwie, aby uzyskać dodatkowy efekt starości, a bazę wykonałam z brązowej tektury. Sama wymyśliłam napis i dobrałam kolory, sugerując się wyglądem zakładki, której zdjęcie znalazłam w sieci. Frędzel zrobiłam z motka starej, kremowej muliny.


Zakładkę pragnę zgłosić do #28 wyzwania - zakładka do książki na blogu DIY.


✽ ✽ ✽

Wprawdzie pierwszy etap w zabawie "365 dni w bajkowej krainie" mam zaliczony z wytyczną styczniową, którą była torebka/kokarda (Kłapouchy). Postanowiłam jednak przygotować choć malutki hafcik z wytyczną lutową - czapka lub kapelusz. Powstały dwa hafciki, jeden to maluszek z Puchatkiem w świątecznej czapce, a drugi to Pinokio, który ma i kokardę i kapelusz :-). Hafciki są wielkości 7-8 centymetrów, więc wykorzystam je na kartki.




Ze smutkiem muszę przyznać, że Puchatek, to jedyny bożonarodzeniowy hafcik, który przygotowałam w tym miesiącu. Skupiłam się przede wszystkim na haftach wielkanocnych, które były niezbędne do przygotowania kartek na licytację charytatywną w szkole Piotrka. Mam nadzieję, że Kasia uzna mi tę pracę.


Jak większość małych hafcików w ostatnim czasie, zarówno zakładka, jak również bajkowe postacie powstały z resztek, dlatego posyłam je do zabawy na blogu Igiełki.


✽ ✽ ✽

A na koniec książka, którą ostatnio przeczytałam i dopisuję ją do Wyzwania Czytelniczego.



Uściski :-).

22 komentarze:

  1. Zakładka bardzo pomysłowa, świetna , a hafty z bajek przesłodkie pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny wzór wybrałaś na zakładkę, Moniko!
    Bajkowe postacie również piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne hafciki , Puchatek słodziak straszny. Zakładka z mapą skarbów genialna. Książka mnie zaciekawiła, nawet dreszczyk emocji przeleciał po plecach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Aniu. Ekipa Puchatka to rzeczywiście mój ulubiony bajkowy motyw (jakoś nie przepadałam za Reksiem, Mają i bajkami z mojego dzieciństwa).
      A Gerritsen polecam, wprawdzie czytuję również mocniejsze kryminały, ale jej książki są naprawdę dobrze napisane. Właśnie mam w przygotowaniu post o książkach, które lubię, aby dać się poznać i z tej strony :-).

      Usuń
  4. Piękna ta zakładka, w sam raz dla miłośnika podróży i czytania.
    Te karteczkowe maleństwa równie udane.
    Pozdrawiam ciepło w ten mroźny czas.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam książki Tess w domu, lubię Ją czytać :)
    Śliczne hafciki, wszystkie, a zakładka super. Jak przeczytałam o Kubusiu, to się zastanawiałam czy wybrałaś ten sam wzór co ja, ale jednak inny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-). Mam na razie cztery jej książki, ale stopniowo będę kupować i czytać kolejne tytuły, gdyż odpowiada mi jej styl. Szkoda tylko, że czytam głównie w drodze do i z pracy, a wiesz, jak ciężko się czasem oderwać od lektury :-)...

      Usuń
  6. Zakładka wyszła genialnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się ta zakładka, wyglada wspaniale i świetnie ją wykończyłaś:-)
    Maluszki urocze:-) Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczna zakładka i świetne bajkowe postacie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zakładka świetna, aż się chce czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Skradłabym Ci tę cudowną zakładkę z mapą. Jest świetna. Super wzór, piękne wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. WOW! Ale czadowa zakładka! Z takim cudem to tylko czytać książki na okrągło! Przepiękna zakładka. Dziękuje za udział w naszym wyzwaniu. Pozdrawiam DT MAGDALENA

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się podoba wykonana przez Ciebie zakładka. Hafty na wyzwanie u Ani też są super. Małe jest piękne :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny pomysł na zakładkę z mapą - super kreatywnie :-) Dziękuję za udział w wyzwaniu DIY, pozdrawiam i życzę powodzenia. Inka-art DT

    OdpowiedzUsuń
  14. świetna zakładka i bardzo pomysłowa! a hafciki przeurocze:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta zakładka też jest cudowna:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Brawo. Fantastyczna mapa skarbów. - dziękuję za udział w wyzwaniu DIY, Kasia DTDIY

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale cudniaste hafciki! Mapa jest genialna :) kojarzy mi sie z piratami, u nas temat ma czasie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze.