niedziela, 8 kwietnia 2018

31. Kartki na zabawy blogowe

Witajcie.

Nadmiar obowiązków zawodowych powoduje, że bardzo brakuje czasu na moje pasje, a jeśli chodzi o karteczki, to niestety odczuwam również niedobór pomysłów. Często mi się zdarza, że koncept rodzi się, kiedy pomyślę o motywie przewodnim, jednak czasem nad wyglądem kartki muszę zastanowić się dłużej. Niejednokrotnie pomysł pojawia się, jak żarówka w kreskówkach, kiedy kładę się spać i muszę wstać, aby wyciągnąć papier z drukarki i naszkicować wygląd konkretnego projektu, zanim umknie. Teraz wena mnie opuściła, a wszechobecna wiosna, pachnące świeżością powietrze i budząca się do życia przyroda sprawiają, że wolę spędzać te wyrwane dobie chwile z synem lub poza domem.

Jednak wreszcie się zmobilizowałam i dziś pragnę przedstawić Wam kilka karteczek, które powstały w tym tygodniu. Zacznę od kartki z gratulacjami dla mojej serdecznej koleżanki i jej męża z okazji narodzin ich synka, który przyszedł na świat tydzień temu.



Do wykonania kartki użyłam papierów Magicznej Kartki "Malutkie szczęścia - blue". Jej głównym elementem jest pomalowana białą farbą akrylową tekturka - shaker box w kształcie grzechotki, którą przewiązałam błękitną wstążką. Początkowo częścią tekturki była kokarda, ale odcięłam ją, aby użyć prawdziwej, kolorowej tasiemki.

Kartkę posyłam do zabawy Inki, gdyż kompozycję stanowi mapka według jej projektu. Praca zawiera elementy kwietniowego bingo, czyli: tekst, prostokąt, ecru/beż i biały, więc podeślę ją także do Ani.


✽ ✽ ✽

Kolejna kartka powstała również na dwie zabawy, czyli całoroczne kartkowanie z Rogatym - lift marca oraz kartki przestrzenne u Ewinki. Do liftu wybrałam kartkę Au-une.


Oto moja propozycja, bardzo chciałam wykorzystać drzewka i domki wycięte z wykrojnika.



Muszę przyznać, że ten projekt jest nieco pechowy ;-). Najpierw spóźniłam się z zalinkowaniem kartki na zabawę dosłownie minutę - już wciskałam potwierdzenie, kiedy wyskoczył ulubiony przez wszystkich napis "error". Dlatego też usunęłam post, żeby przygotować jeden łączący wszystkie kartki na zabawy blogowe. Ponadto wygląd kartki przypomina świąteczne kartki Ewy, mimo, że pomysł na taki układ (wersję bardziej schodkową) miałam, od kiedy zobaczyłam karteczkę Au-une, a z podobieństwa zdałam sobie sprawę przed chwilą, kopiując odnośnik do strony Ewy.


✽ ✽ ✽

Teraz karteczki na zabawę Uli. Tym razem Ula zaprezentowała dwie mapki: na kwiecień i maj, więc skoro już tonęłam w papierach, to postanowiłam przygotować obie kartki :-).

Mapka kwietniowa.



Mapka majowa.



✽ ✽ ✽

Przy okazji, będąc w temacie kartek, pragnę podziękować za prześliczne karteczki oraz życzenia wielkanocne: Ani, Ani, Annie, Anuli, Dusi, Lidce, Uli i Violi (karteczki ułożone są losowo).


✽ ✽ ✽

Ponieważ ostatnio sporo czasu spędziłam w środkach komunikacji miejskiej i pociągu, a jadąc na Święta do rodziców, nie zabrałam mojego zestawu hafciarskiego, skończyłam czytać dwie książki. Obie to ostatnie powieści Tess Gerritsen, polecam. Kiedy przeczytam moje tegoroczne i zeszłoroczne nowości, zacznę sięgać po książki, które do tej pory tylko kolekcjonowałam na półkach :-). Teraz w mojej torebce zagnieździła się "Czarownica" Camilli Lackberg.




Pozdrawiam.

27 komentarzy:

  1. Piękne hurcik pokazałaś :-) Kartkę z grzechotką shakerem też kiedyś popełniłam ;-) Twoja ma piękną kokardę i tło :-) Składaczek do mojej zabawy jest fantastyczny ,lubię takie zimowe pejzażyki i miło mi ,że niechcący się zainspirowałaś :-D Mapkowe do Uli też bardzo mnie zachwyciły :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :-). Też podobają mi się zimowe widoczki, zwłaszcza na kartkach schodkowych, robiłam je kiedyś. Nie widziałam Twojej kartki z grzechotką, ale chętnie i z ciekawości poszukam :-).

      Usuń
  2. Akurat też jestem w trakcie czytania książek Tess, lubię Jej książki :)
    Super karteczki zrobiłaś i to są niby te bez pomysłu? Nie wiem jak to robisz ale zawsze Ci wychodza super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoje słowa, Lidziu, :-). Poza kartką z gratulacjami, pozostałe uważam za przeciętne, jeszcze kilka miesięcy temu miałam głowę pełną pomysłów, choć kartki technicznie były słabsze.
      Martwi mnie, że od kiedy odwiedzam różne blogi, często widząc wiele podobnych kartek, rodzący się pomysł może nabrać wyglądu widzianego w sieci projektu.

      Usuń
  3. Moniko jak tak wygląda brak pomysłu na kartki to ja go chętnie przygarnę :-).
    Świetne są wszystkie i ta z grzechotka bardzo pomysłowy shaker i to z choineczkami i domkami i mapkowe dla Uli.
    Ja z wielka radością przyjmuje Twoją kwietniową kartkę do mojej zabawy .
    Książkami mnie zaciekawiłaś , muszę zapamiętać .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Aniu. Szczególnie podobała mi się druga książka, chyba przez wątek wojenny. Polecam.

      Usuń
  4. Monisiu, piękne kartki przygotowałaś! i ty mówisz o braku pomysłów na nie? A wiosna i słońce wzywa do innych ale miłych obowiązków poza domem. Pozdrawiam słonecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Moniczko, zachwycające są Twoje kartki. Ta z grzechotką taka słodka. Bardzo podoba mi się zimowy pejzażyk na składaczku, a interpretacja mapki jest świetna.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne karteczki! Szczególnie zachwyciła mnie ta z okazji narodzin :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podobają mi się te karteczki! Szczególnie pierwsza jest urocza! ;) A lift - śliczny! Takie delikatny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ cudne kartki !!!
    Wszystkie są tak urocze,że z przyjemnością im się przyglądam :)
    Tess uwielbiam,mam bardzo dużo jej pozycji :) Muszę koniecznie kupić " Igrając z ogniem " ponieważ brakuje mi jej w moim zbiorze tej autorki.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne kartki,ta gratulacyjna jest urocza,a zimowy składaczek zachwyca klimatem

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe kartki przygotowałaś, Moniko!
    Ta z grzechotką jest przesłodka :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moniu, nie dziw się swojej potrzebie zaczerpnięcia wiosennej aury. Po tej naszej zimie, aż się chce ocieplenia.
    Trzymam kciuki, aby wena Cię nie opuszczała.
    Kartki są rewelacyjne. Niektóre widziałam na FB. Teraz jest okazja zobaczyć całość. Pięknie tworzysz kochana! Dobrze, że założyłaś bloga i działasz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię podziwiać Twoje kartki, są po prostu fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moniko szaleństwo twórcze Cie chyba ogarnęło :)!!! Swietne prace!!!! Bardzo mi sie wszystkie karteczki podobaja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za wszystkie Wasze komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne karteczki. Trudno zdecydować, która najładniejsza :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Prześliczne karteczki bożonarodzeniowe :) :)
    Również ta z gratulacjami piękna, delikatna, ale z charakterem.

    OdpowiedzUsuń
  17. wszystkie są piękne, ale ta pierwsza i BN do Ewy są naj, naj;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ech, ten brak czasu, przez niego tak długo tu szłam.. ale doszłam! A tu taka genialna odsłona mapki - zupełnie niepodobna! ale wspaniale odwzorowana - czy to nie dziwne? nie - to cudowne, Moniko - rewelacyjnie sobie dostosowałaś mapkę do swoich potrzeb! Podziwiam, i te następne, schodkowa - nie ułatwiasz sobie zycia ;) świetnie projekty!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. fajnie się prezentuje ten brak pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne karteczki powstały :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super wysyp karteczek, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Rewelacyjne te karteczki wyszły :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze.