czwartek, 20 czerwca 2019

85. Zakończenie roku szkolnego

Witajcie.

Mimo, że mam za sobą już niejeden koniec roku szkolnego, ten był wyjątkowy. Mój syn ukończył naukę w szkole podstawowej. Z tej okazji przygotowałam karteczki z podziękowaniem dla nauczycieli, którzy go uczyli. Koncepcja pojawiła się kilka miesięcy temu i był to pomysł Piotra. Najpierw miały być to haftowane zakładki do książek dla ulubionych nauczycielek, ale ostatecznie powstały karteczki dla wszystkich.

Nie chcę Was zamęczać kilkoma postami z pojedynczymi karteczkami, dlatego będzie zbiorczo :-). Przygotowałam 15 prostych karteczek. Zależało mi, aby były na tyle podobne, aby nikogo nie wyróżniały, ale jednocześnie starałam się na kartce uwzględnić charakterystyczny element kojarzący się z przedmiotem, którego nauczał dany nauczyciel. Panie otrzymały bardziej kwieciste kartki, a panowie w ciemniejszych barwach, minimalistyczne. Oto kilka z nich.



Trzy powyższe karteczki pragnę podesłać na czerwcową odsłonę zabawy Ani "Wiosna i lato z paletą kolorów", gdyż wszystkie spełniają wytyczną, którą w tym miesiącu są motyle i ptaki. Pierwsza zawiera kolory: zielony, niebieski, kremowy i biały, druga: czerwony, zielony, żółty i biały, a trzecia posiada wszystkie kolory z palety.





✽ ✽ ✽

Mój syn ma 15 lat i właśnie zakończył pewien etap w swoim życiu. Cieszę się, że mogę dzielić z nim radość z sukcesów i pocieszać, gdy nie wszystko idzie po jego myśli. Egzaminy poszły mu bardzo dobrze, najlepiej w klasie, ale jeszcze czekamy na wynik rekrutacji do wymarzonej szkoły. Szczerze mówiąc wolałam, żeby szkoły średnie wybierał spośród dobrych gdańskich ogólniaków, ale wybrał inaczej. I bardzo dobrze! Przecież tego go uczyłam - podejmowania decyzji w zgodzie ze sobą.
Całe życie wspieram Piotra i zachęcam do poszerzania wiedzy, poznawania i ciekawości świata. Ale powtarzam też, że nie uczy się dla mnie ani dla innych, tylko dla siebie. A moim marzeniem jest, żeby był szczęśliwym człowiekiem, który w życiu robi to, co lubi i czerpie z tego satysfakcję, więc siłą rzeczy wybrał zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i predyspozycjami. Nie zmuszam go do nauki, nie stosuję zakazów i nakazów, dużo zapamiętuje z lekcji, ale też chętnie zagląda do książek, niekoniecznie szkolnych :-). Mam nadzieję, że zachowa w sobie tę chęć poznawania.

To był niezwykle udany rok: Mistrz Tabliczki Mnożenia, Anglista Roku, dobry wynik na Kangurze, ostatnio wygrane zawody pływackie w trzech kategoriach (dwa pierwsze i jedno drugie miejsce), świetne świadectwo - jestem bardzo dumną mamą i cieszę się wraz z nim z jego osiągnięć.


Ostatnie świadectwo szkoły podstawowej i upominek, który otrzymał od rodziców z okazji zakończenia roku szkolnego - zegarek w ulubionych kolorach - taki symbol mijającego czasu, końca jednego i początku kolejnego etapu swojego życia.

Dziękuję Wam za odwiedziny i przesyłam gorące pozdrowienia.

6 komentarzy:

  1. Pomysł świetny! Wszystkie kartki są wyjątkowe, niepowtarzalne wykonane z sercem.
    Gratuluję Twojemu synowi wyników, a Tobie życiowej mądrości.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje dla syna. Wpajasz mu wszystko to co najlepsze. Niech idzie własną drogą. Podejmuje decyzje. Raz lepsze raz gorsze ale jego. A kartki są cudne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacji dla Piotra , piękne świadectwo wręcz bym powiedziała doskonałe!!
    Pomysł z kartkami super, wykonanie mistrzowskie. Świetne są wszystkie kartki w tym szczególnie te trzy na moja zabawę.
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w zabawie

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne kartki:) Gratulacje dla Syna

    OdpowiedzUsuń
  5. Moniko karrki przesliczne, delikatne a jednak z tym co powinny, wszystko dopasowane w szczegółach! A Piotrowi serdecznie gratuluje i zycze dalszych sukcesów :) pozdrowionka !!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielkie i zasłużone gratulacje dla Piotrka, ale i dla Ciebie - nie byłby taki jaki jest gdyby nie Ty ;)
    Kartki są świetne! Tak jak pisałam na fanpage'u bloga - delikatny akcent presonalizujący każda kartkę był naprawdę trafionym pomysłem!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze.