środa, 1 sierpnia 2018

43. Lipcowe hafty

Witajcie.

Przez przypadek usunęłam posta z lipcowymi haftami, którego opublikowałam dwa dni temu, ale postaram się odtworzyć jego treść.

Pierwszym lipcowym haftem jest obrazek z makami. Hafcik powstał z myślą o wykorzystaniu go na kartce okolicznościowej, więc użyłam gęstej kanwy o drobnych oczkach, aby kwiatki były wystarczająco małe. Panujące tego lata upały nie sprzyjają wyszywaniu, ponadto rozmiar tkaniny to 18ct, czyli około 71 krzyżyków na 10 cm, więc przyznam, że sprawił mi trochę trudności.


Tkanina - biała kanwa 18ct, mulina Ariadna (dwie nitki)
Wymiary haftu - 49/45 xxx
Wielkość obrazka - ok. 6,5/7 cm
Źródło - "Kram z robótkami" 7-8/2003

Hafcik umieściłam na kartce w klimacie polnych kwiatów, dlatego pragnę posłać ją na wyzwanie na blogu DIY - zrób to sam "#33 wyzwanie - Polne kwiaty"




✽ ✽ ✽

Drugim jest haft, który przygotowałam na zabawę "365 dni w bajkowej krainie". Wytyczne w lipcu to do wyboru: owoc/warzywo lub kwiat. Ponieważ wyhaftowałam w tym roku kilka postaci, które spełniłyby warunki zadania (Kłapouchy, o którym pisałam tutaj, Królik tutaj oraz Dzwoneczek tutaj), postanowiłam sięgnąć po kolejną bajkę. Wybór padł na sympatyczną rybkę Florka z bajki o małej syrence Ariel.



Tkanina - biała kanwa 14ct, mulina Ariadna (dwie nitki)
Wymiary haftu - 80/80 xxx
Wielkość obrazka - ok. 15,3/15,3 cm


✽ ✽ ✽

Ostatnim haftem jest "Wiosna" autorstwa Ekateriny Seryoginy. Zobaczyłam ten haft w zeszłym roku na jakimś blogu i spodobał mi się do tego stopnia, że poprosiłam właścicielkę bloga o schemat. Niestety go nie otrzymałam, więc szukałam tego wzoru w sieci i w końcu znalazłam :-). Okazało się, że jest dostępny wśród darmowych wzorów na tej stronie.



Tkanina - kremowa kanwa 14ct, mulina Ariadna (dwie nitki)
Wymiary haftu - 68/44 xxx
Wielkość obrazka - ok. 13/8 cm

Do haftów wykorzystałam resztki tkaniny oraz mieszankę starej i nowej palety Ariadny, więc pragnę podesłać je na zabawę Igiełki MB.


Dziękuję Wam za odwiedziny i pozdrawiam.

11 komentarzy:

  1. Prześliczne hafciki:-)
    Maki pięknie wyglądają na kartce i aż miło taką dostać:-) Florek jest przeuroczy, a ptaszek taki delikatny, że miło popatrzeć:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna kartka, uroczy Florek i piękny, delikatny hafcik ptaszka na gałązce.
    Nie wiedziałam, że go poszukujesz, bo bym podesłała. Ja ciągle nie znalazłam czasu, by go wyhaftować :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny kwiecisty obrazek. W dodatku zrobiony techniką, która bardzo mi się podoba:)
    Przejrzałam kilka postów u Ciebie. Pięknie tworzysz Monika. Będę z ogromną przyjemnością podpatrywała :)))
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysłowo wykorzystany makowy hafcik idealnie wpasował się w kartkę.Rybki przesłodkie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie hafty urzekają swoją urodą :) Ten ostatni jest po prostu bajeczny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie wkomponowałaś haftowane maki :) Dziękuję za udział w wyzwaniu DIY :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kartka z haftem wygląda super! Dziękuje za udział w wyzwaniu DIY.
    Podlinkuj tylko tego posta, bo link który wykasowałaś się nie wyświetla i nie przerzuca go tutaj..
    Pozdrawiam DT DIY MAGDALENA

    OdpowiedzUsuń
  8. jakież piękne hafty! mimo różnej tematyki wszystkie są piękne i idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślicznie:) Dziękuję za udział w wyzwaniu DIY, pozdrawiam i życzę powodzenia :-) Inka-art DT

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie piękne hafty :) Maki dostały wspaniałą oprawę, a motyw ptaszków jest moim ulubionym :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze.