niedziela, 27 stycznia 2019

63. Kalendarz z haftem - tutorial

Witajcie.

Zgodnie z moim noworocznym postanowieniem, które zakłada, iż w tym roku będzie "więcej mnie u mnie", zapraszam na dzisiejszy kursik. Wspominałam, że postaram się Wam pokazać, jak wykorzystuję haft w przedmiotach codziennego użytku lub podpowiem, jak można to zrobić i oto pierwszy z wielu przykładów.

Styczeń to najlepszy czas na przygotowanie kalendarza lub planera, który będzie nam towarzyszył przez cały rok. Dziś pragnę pokazać mój kalendarz oraz etapy jego powstawania. Oczywiście ten pomysł można wykorzystać do oprawy każdego innego notesu, adresownika lub nawet albumu.


✽ ✽ ✽

Do ozdobienia kalendarza potrzebne są:
tkanina (aida, len),
mulina i akcesoria hafciarskie,
ołówek i miarka lub linijka,


nożyczki,
klej,
nożyk,
trymer,
jeden lub dwa arkusze papieru (w zależności od formatu kalendarza lub notesu, arkusz musi mieć wielkość odpowiadającą jego wysokości i podwojonej szerokości),
ewentualnie elementy dekoracyjne i klej kropelka do przymocowania ich na tkaninie.


Pracę zaczynamy od przycięcia tkaniny na wielkość kalendarza z pozostawieniem kilkucentymetrowego zapasu na podłożenie.
Następnie wybieramy hafcik i planujemy, w którym miejscu ma się znaleźć. Haftujemy.


Przy pomocy nożyka, kalendarz delikatnie wycinamy z okładki.
Ja ponadto usunęłam warstwę plastiku lub gumy, którym był pokryty mój kalendarz.



 Gotowy hafcik przykładamy do kalendarza, planując rozmieszczenie.
Nadmiar tkaniny można odciąć, zostawiając około 1,5-2 cm zapasu z każdej strony.


Przednią okładkę pokrywamy cienką warstwą kleju. W równomiernym rozprowadzeniu kleju może pomóc szpatułka.


Następnie przyklejamy tkaninę do grzbietu kalendarza, na który zwracamy szczególną uwagę, żeby dobrze się przykleił. W przeciwnym wypadku grzbiet może się wybrzuszać w czasie użytkowania.
Aby tkanina dobrze się przykleiła do okładki, można pomóc sobie kością do bigowania.


Na końcu przyklejamy tkaninę na tył okładki. 
Zawijamy i przyklejamy do wewnątrz pozostawiony na zapas materiał.


Okładka gotowa.


Teraz czas na kalendarz. Mierzymy jego wysokość. 


Każdy z arkuszy przycinamy na wysokość kalendarza.


Przyklejamy arkusz do środka okładki tylko do zagięcia grzbietowego. Środek grzbietu pozostaje pusty - to miejsce na umieszczenie kalendarza lub notesu.
Papier służy do zakrycia zapasu tkaniny oraz do połączenia okładki z kalendarzem.
Analogicznie postępujemy z arkuszem po drugiej stronie wnętrza okładki.


Nadszedł czas na umieszczenie kalendarza we wnętrzu okładki.
Przyklejamy pierwszą stronę kalendarza, która jest zawsze dużo grubsza od pozostałych kartek, do naszego arkusza.


Ponownie możemy pomóc sobie dociskając kartki kością do bigowania w celu lepszego, mocniejszego sklejenia się stron.


Tak samo postępujemy z ostatnią stroną kalendarza.


Kiedy arkusze są przyklejone, musimy odciąć nadmiar papieru.



Kalendarz gotowy.


Swój kalendarz możecie udekorować według uznania. 
Ja wybrałam niebieskie i żółte kropeczki, które przykleiłam do tkaniny klejem kropelka w żelu.


Tak prezentuje się widziany z góry.


✽ ✽ ✽

Słoneczniki to moje ulubione kwiaty, kilka razy chętnie je haftowałam. Kojarzą mi się ze słońcem, pełnią lata, radością i optymizmem. Nie mogłam więc wybrać innego towarzysza moich tegorocznych zapisków :-).

Wzór zakupiłam online w sklepie coricamo.pl (tutaj). Dla swoich potrzeb beżowe tło zamieniłam na odcienie niebieskiego, dlatego też cały wzór wyhaftowałam na błękitnej aidzie.


Tkanina - błękitna aida 14 ct, mulina Ariadna (trzy nitki)
Wymiary haftu - 55/75 xxx
Wielkość obrazka - 9,5/13,5 cm
Źródło - coricamo.pl

✽ ✽ ✽

Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam cieplutko.

25 komentarzy:

  1. Piękny kalendarz, słoneczniki cudowne ! Kursik bardzo czytelny, dziękuję, może kiedyś zmierzę się i z kalendarzem :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale sobie Moniko śliczną oprawę kalendarza zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moniko świetny zarówno hafcik jak i kalendarz o kursiku nie wspomnę bo przygotowałaś go genialnie . W życiu bym nie wpadła na to żeby wyciąć kalendarz a potem go ponownie wkleić . Brawo za pomysł i perfekcyjne wykonanie !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł, okładka jest przepiękna :, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna sprawa Moniu :)
    Kursik prosty i przejrzysty, a hafcik ze słonecznikami przepiękny.

    OdpowiedzUsuń
  6. taki kalendarz to sama radość - piękny !
    dziekuję za udział w wyzwaniu Craft O'Clock!

    OdpowiedzUsuń
  7. piękny hafcik i bardzo pomocny kursik, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna oprawa kalendarza. Też uwielbiam słoneczniki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie oprawiony kalendarz :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Monika przecudnie oprawiony kalendarz, az strach go używać, ja bym tylko głaskała i podziwiała :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny, a nażywo prezentuje się jeszcze lepiej:) Podziwiam perfekcyjne wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam, widziała, i podziwiałam na fb:) cudowne kolorki! A perełki kapitalnie dodają uroku.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale rewelacja!!! Słoneczniki to tez moje ulubione kwiaty... Swietna robota Moniko !!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały kalendarz i super kursik:) Dziękuję za wspólną zabawę na blogu Wyzwania nie-kartkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny kurs i super słoneczniki! Dziękuję za udział w wyzwaniu nie-kartkowym:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastyczna okładka :) Swego czasu sporo wyszywałam i wciąż mnie kusi, żeby do tego wrócić, tylko jakoś czasu brak. Ale pewnie w końcu się skuszę ;)
    Dziękuję za udział w zabawie na blogu nie kartkowym!

    OdpowiedzUsuń
  17. Moniko, piszę tutaj, bo nigdzie nie mogę znaleźć kontaktu do Ciebie. Może jesteś zainteresowana gościnnym wyzwaniem na blogu z wyzwaniami nie-kartkowymi. jeśli tak, proszę o kontakt:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Moniko, ślicznie prezentuje się Twoja praca :-) Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu Art-Piaskownicy :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne słoneczniki :) dziękuję za udział w zabawie Art-Piaskownicy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Słodkie! Kiedyś "liznęłam" odrobinę tej techniki, więc gratuluję wytrwałości. Dzięki za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie wykorzystałaś hafcik! Słoneczniki zdobią okładkę kalendarza i będą towarzyszyły Ci przez cały rok.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze.