sobota, 19 października 2019

102. Jesienny wianek - tutorial

Witajcie.

Pragnę Was dziś zaprosić na tutorial, jak wykonać jesienną dekorację w formie wianka. Mój stroik przygotowałam z darów jesieni, które przyniosłam do domu ze spaceru po lesie w ostatnią niedzielę. Taki wianek pięknie prezentuje się we wnętrzach - na stoliku, komodzie czy wiszący na ścianie, ale może również ozdobić stół na tarasie czy w ogrodzie albo drzwi.


Do przygotowania wianka potrzebujemy:
- karton,
- cyrkiel,
- nożyczki,
- klej na gorąco,
- klej,
- szyszki,
a także do wyboru przeróżne dary jesieni:
- owoce głogu, jarzębiny, róży,
- szyszki olchy i buku,
- żołędzie,
- gałązki tui (może być również świerk, ale należy pamiętać, że igły mogą się osypać, a tuja jest trwalsza, nawet sucha),
- małe listki,
- ususzone trawy i wrzosy.


Pracę rozpoczynamy od narysowania na kartonie dwóch kół i wycięcia ich (moje koła mają średnicę 24 cm). Należy  przykleić koła do siebie, aby baza wianka była bardziej wytrzymała.


Przy pomocy kleju na gorąco przyklejamy szyszki do kartonowej bazy.


Staramy się przyklejać szyszki lekko wychylając je na zewnątrz.


Gdy mamy już przymocowane szyszki po zewnętrznej stronie bazy, przyklejamy je wewnątrz.


Podstawa naszego wianka gotowa.


Teraz korzystając z kleju na gorąco, mocujemy gałązki jarzębiny między szyszkami.



Następnie przyklejamy do szyszek i między nimi pozostałe gałązki, owoce i żołędzie.
Puste miejsca pomiędzy szyszkami możemy uzupełnić małymi listkami i gałązkami tui, tym samym nasz wianek będzie miał bardzo ładne brzegi.



Nasz jesienny wianek gotowy.



Mój wianek ozdobił stół w pokoju.


Zachęcam Was do wykonania jesiennych dekoracji, takich jak wianki czy bukiety, są trwałe i bardzo ładnie prezentują się we wnętrzach.

Dziękuję za odwiedziny i ślę pozdrowienia.

10 komentarzy:

  1. Swego czasu narobiłam takich wianków i stroików całe masy, teraz już nie mam kogo nimi obdarzać a i sama mam w domu pełno ozdób świątecznych więc zaprzestałam ich robienia. Ale z miłą chęcią popatrzyłam na Twój tutorial Moniu, śliczny wianek "uplotłaś" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ten wianek i fajnie pokazałaś jak go zrobić:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moniczko, wianek jest piękny i świetny kurs przygotowałaś :) Uwielbiam takie naturalne dekoracje :) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczny jesienny wianek Monia. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszedł super. Podziwiałam juz na blogu diy :) fajny pomysł z baza z kartonu, wykorzystanie resztek niepotrzebnych !

    OdpowiedzUsuń
  6. Moniko świetny jest ten wianuszek i świetny kursik. Gratuluje pomysłu i wykonania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Monisiu, śliczna jesienna ozdoba! fajnie pokazałaś cały proces tworzenia! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moniu, piękny wianek wyczarowałaś. Można powiedzieć że 3w1, bo piękna ozdoba stołu, doskonały recykling i jeszcze trochę natury masz u siebie :)
    Ps. pożyczam zdj na FB

    OdpowiedzUsuń
  9. A widzisz, byłam pewna, że komentowałam Twój śliczny wianek - i pisałam, że może spróbuję (nie udało mi się jednak) bo wydaje się, że nie jest aż tak trudny do zrobienia. Chyba że, pisałam to na fb, albo DIY.
    Cudny jest w takiej jesiennej odsłonie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały wianuszek i kurs:)
    Na pewno przyda się w przygotowaniach do kolejnych świąt :)
    Uściski.
    K.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze.