sobota, 19 grudnia 2020

137. Kartka z użyciem motywów z serwetki - tutorial

Witajcie.

Ten tutorial przygotowałam dla bloga "DIY - zrób to sam" po tym, gdy w jesiennym wyzwaniu wygrały moje igielniki z jarzębinami (tutaj). Jedną z nagród było zaproszenie na Gościnne występy. Kursik jest prosty i szybki, więc wrzucam go również do siebie, być może ktoś kiedyś skorzysta z tego pomysłu.

✽ ✽ 

Z pewnością zauważyliście, że od jakiegoś czasu bardzo popularne są w kolekcjach papierów scrapowych arkusze z elementami do wycinania. Podobnie proponuję użyć serwetki.
A w jaki sposób ją przygotować, aby pięknie zdobiła naszą kartkę, pokażę w dzisiejszym tutorialu.


Do pracy potrzebujemy:
- serwetkę,
- nożyczki,
- blok techniczny lub rysunkowy,
- folię spożywczą,
- żelazko.


Pierwszym krokiem jest przygotowanie serwetki.
Musimy ją rozdzielić, aby została tylko pierwsza warstwa ze wzorem (serwetki mają zazwyczaj trzy warstwy).


Potem na desce do prasowania umieszczamy arkusz papieru, a na nim serwetkę lewą stroną do góry.
Na serwetce układamy folię spożywczą.
Musimy zwrócić uwagę, aby folia była położona prosto, by uniknąć utworzenia się nierówności na serwetce.


Na całą konstrukcję kładziemy arkusz papieru, do którego przyklei się nasza serwetka.
Włączamy żelazko i prasujemy papier. Ja ustawiam żelazko na najwyższą temperaturę, ponieważ używam bloku technicznego. Przy cieńszym papierze wystarczy niższa temperatura.


Folia spożywcza roztopi się i zadziała jak klej do pistoletu, zostawiając gładką powierzchnię serwetki.


Następnie wycinamy wzór.



Ja dodatkowo w tym momencie jeszcze raz prasuję serwetkę z jednej i drugiej strony, aby całość była dobrze przyklejona.


Wycinamy poszczególne elementy.


Teraz już możemy tworzyć kartki na każdą okazję z pięknymi elementami z serwetek 
i stosować je zarówno jako główny element kartki, jak również jako tło lub dodatek.
Ogromnym plusem tego pomysłu jest to, że możemy na sucho, bez użycia kleju wykorzystać
każdy serwetkowy obrazek, również wzory, jakich nie spotkamy w kolekcjach papierów.


Dziękuję i ślę pozdrowienia.

9 komentarzy:

  1. Bardzo pomocny tutorial nie wiedziałam, że można i wten sposób.

    OdpowiedzUsuń
  2. No super, robiłam kilka razy taki papier i faktycznie się sprawdza. Dobrze że mi o nim przypomniałaś, bo serwetek u mnie dostatek. Super kartka Ci wyszła .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. O wow, jaki fantastyczny pomysł i świetny kursik, bardzo dziękuję ❤️ wiele serwetek ma takie fajne grafiki i można je fajnie wykorzystać. Pozdrawiam serdecznie, a karteczka prześliczna 🎄🌲☃️

    OdpowiedzUsuń
  4. Monia wspaniała karteczka, ale świetny pomysł na poisensje z serwetek, muszę przegrzebać moje serwetki :), bo świetnie wyszło :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  5. Znakomity pomysł.:) Bardzo dziękuję za kurs, zapisałam link i może kiedyś skorzystam. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny kursik, śliczna karteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny kursik juz dawno podziwiałam na blogu diy, a karteczka piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny kursik, a Kartka z tymi kwiatkami jest przepiękna!
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł!dziękuję, że podzielilas się pomysłem bez kupowania dodatkowych elementów do robienia kartek, ja już i tak nie umieszczę sie w szafie z moimi przydasiami :)
    Podziwialam wcześniej tą kartkę i patrzyłam na gwiazdę betlejemska, teraz wiem jak ją wykonałaś :) świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze.