środa, 31 stycznia 2018

18. W bajkowej krainie

Witajcie.

Nadszedł czas na zaprezentowanie Wam haftu, który przygotowałam na pierwszy etap zabawy "365 dni w bajkowej krainie". Wytyczna styczniowa to do wyboru kokarda lub torebka.


Ja wybrałam motyw kokardy i to w wersji uniwersalnej - dla dziewczynki i dla chłopca, czyli niezapomniany Kłapouchy ze swoim ogonem zakończonym kokardą - postać z książek o przygodach Kubusia Puchatka.


Haft bez konturów.


Wykończony i wyprasowany.



Oprawiony w ramkę, jako obrazek na ścianę.


Tkanina - biała kanwa 14ct, mulina Ariadna (dwie nitki)
Wymiary haftu - 78/81 xxx
Wielkość obrazka - ok. 14,5/15 cm

Ponieważ nie posiadam schematu, a haft przygotowałam na podstawie obrazka znalezionego w sieci, wszystkie kolory dobrałam sama. Przy wyborze barw kierowałam się książkowymi ilustracjami oraz wyglądem małej pluszowej wersji osiołka. Jak wszystkie hafciki w ostatnim czasie, ten również powstał z resztek muliny i kanwy, dlatego Kłapouszka posyłam także do zabawy na blogu Igiełki.


✽ ✽ ✽

W zeszłym tygodniu odwiedziłam ciocię Elę, która jak zwykle nie wypuściłaby mnie z domu z pustymi rękami :-). Zobaczcie, co od niej dostałam. 


Otrzymałam kilka złotych nitek, podarunek w sam raz, gdyż szpulka złotej nitki właśnie mi się kończy, a także spory (150 x 40 cm) kawałek kanwy 20ct. Dla cioci jest ona zbyt drobna, a dla mnie idealna :-). 

✽ ✽ ✽

A na koniec książka na "Wyzwanie czytelnicze 3650 stron!".



Ślę pozdrowienia.

15 komentarzy:

  1. Klapouch slodziutki 😊 piekna praca

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny Kłapouszek - uwielbiam tego smutaska :) Ciocia, która podziela zainteresowania, to skarb. Trzymaj się, Moniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię tego marudnego osiołka :-). Dziękuję, Voluś.

      Usuń
  3. Kłapouch jest idealny do tego wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przesympatyczny kłapouszek ^_^

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cudny ten hafcik ,podziwiam podwójnie , bo nie wiem jak można wyszywać bez schematu tylko na podstawie obrazka . Gratuluje to już jak dla mnie mistrzowski poziom.
    prezenciki takie to my hafciarki uwielbiamy :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Aniu. Czasem zdarza mi się haftować według internetowych obrazków, ale staram się wtedy znajdować takie, w których krzyżyki są dość wyraźne albo wręcz obrazek jest umiejscowiony na siatce przypominającej kanwę. Często jednak narysowany kwadracik nie pokrywa się z tymi kratkami. Przypuszczam, że też spotkałaś się z takimi obrazkami, czasem są świetnej jakości i można bez problemu haftować, a czasem niestety są "rozmazane".
      To prawda, takie prezenciki uwielbiamy, ciocia zrobiła mi wielką niesodziankę :-). Pozdrawiam.

      Usuń
  6. To mój ulubiony osiołek, a ten jest Twój jest taki radosny, że odrazu robi się weselej:-)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię Kłapouchego. Prezencik od cioci świety.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kłapouchy wygląda na zadowolonego, że tak ślicznie go wyhaftowałaś :)) Rewelacyjny jest!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uroczy i zadowolony !Lubię go bardzo ,zresztą cała ekipa Kubusiowa jest cudowna :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze.